~ A R G ~

publicerat i Days of my life;
Ibland undrar jag varför jag drabbas av så många motgångar? Varför flyter aldrig mitt liv på glatt och smärtfritt? Samtidigt försöker jag tänka att det finns dom som har det betydligt värre också, jag borde vara tacksammare. Jag vet!

Ska försöka sammanfanfatta mig kort. Någon idiot körde in i Jimmy och Linus för någon vecka sedan. Hela sidospegeln, rutan och dörren blev repig. Idioten som körde stannade och bad om ursäkt, lämnade uppgifter på sig själv, och kunde inte alls förstå hur han kommit över i fel körfält.
Redan då kände jag att jag inte har tid eller ork med pappersarbete, telefonsamtal till försäkringsbolag osv.
Tog iallafall tag i det nästkommande vardag, lämnade in skadeblankett. Eftersom vi inte hade någon i bilen så fyllde vi i en med våra uppgifter samt idiotens regnr. Fik hyrbil, kontaktade verstad och lämnade in bilen igår.
Idag får jag en vittnesblankett från försäkringsbolaget, men enda som befann sig i vår bil var Jimmy och Linus. Idioten hade sin fru och barn med. Idioten har nu uppgett helt tvärtom, att det är vi som orsakat olyckan. Det innebär ord mot ord. Inget som försäkringsbolaget kommer kunna godkänna då det är så olika verisioner. En vittnesblankett har också skicats ut till Idiotens fru, och vittnar hon innebär det att antingen blir vi vållande till olyckan eller så kommer inget att hända.
Jag kommer med andra ord få betala min självrisk på 4000, om vi blir vållande så får jag även bekosta idiotens självrisk på 1000 och sedan kommer jag få betala för de dagar jag hade hyrbil, inte nog med det så dessa dagar jag är utan bil och hade rätt till ersättning på 100/dag av försäkringsbolaget uteblir också.
Jag kan inte tala om frustrationen. Att han kanske inte behöver betala en endaste krona och vi får betala flera tusen fast allt är hans fel.  Att inte ha gjort något alls, till att kanske bli den som orsakat det hela och drabbas av en massa kostnader för att han hade en idiot till fru också. Det är klart hon står på hans sida. Man ska itne ta ut ilska i förskott men jag ser det som gott som kört för oss Jag vill bara ringa idioten och fråga vad han håller på med. Vad har jag lärt mig av detta ? Alltid se till att ha någon i bilen när man är ute och åker så man kan vittna, eller ha skadeblankett.
Jag kommer gå vidare med detta, men det kommer bli svårt och kan inte tänka mig att jag kommer få rätt. Jag vet inte om jag ska vara missnöjd med mitt försäkringsbolag eller vad man ska göra. Jag hoppas något kan ha sett detta och vittna åt mig, det åkte ändå förbi bilar.
 
Inte nog med det köade jag för fotbollsbiljetter idag, kom på plats 11 000, därefter kastades jag ur kön och fick plats 26 000. Lyckades få två, men inte på samma rad men rätt nära varandra så den 10 november ska jag till friends och se Sverige .- Italien, kommer bli mäktigt.

Nu ska jag sova, jag hoppas det bjuds på en bättre dag imorgon, då ska jag och Linus till Hudiksvalls sjukhus.
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :