Långa dagar.

publicerat i Days of my life;
Alltså dessa sena dagar. Hämtar barnen på dagis 17:30, är hemma vid 18. Slänga ihop middag, bada och göra läxa sen direkt i säng. Känns som varje dag ser ut så, fastän jag vet att det inte alltid är så. Sen ska man hinna sköta allt med tvätt, disk, städa osv när man är själv under veckorna. Önskade dygnet hade mer än bara 24 timmar. 
Barnen sover iallafall, själv ska jag bädda ner mig och se the bachelor om en stund. 

Jag har nog aldrig riktigt haft ont i foten, men nu har jag faktiskt det. Tror bowlingen i fredags gjorde en annan typ av belastning på foten som den inte är van. Även om det kändes bra då så känns det allt utom bra nu. Så fort man sätter hela tyngden med hälen gör det ont i foten på något vis. Går inte att förklara känslan, men man haltar lite. Vet att det går över om någon dag igen. Tror mina hårda skor är dåliga med, jag har ett par med dämpning i men vill liksom inte jämt gå runt i löparskor. Även om det vore bäst, iallafall på arbetet. 
Men det är värt att ha ont i foten. Jag har bestämt mig att inget kommer kunna stoppa mig. Skulle kunna ställa upp i ett maraton fast jag har ont. Dock skulle jag aldrig orka det pga min dåliga kondition. Men inget kommer hindra mig. Om något någon gång gör det så är det för jag ändå inte vill göra aktiviteten :) haha

På fredag är det änligen löning, i helgen står kalas på schemat för min bästa Jenny. Blir lussebullsbak med. Annars så har vi inga planer. Har ringt och bokat en klipptid idag med, nästa onsdag. Lite nervös. Vill egentligen inte klippa mig men det är behövligt. Slitet och så. Så tog första bästa tiden, fick bli cut and color. Jag har faktiskt ingen speciell frisör jag går till, och klipper mig bara två gånger om år, haha. Jag tar där det finns tid liksom. 

 
 

Kommentera inlägget här :