En helg i huvudstaden

publicerat i Days of my life;

Igår, direkt efter jobbet så styrde jag och Liam bilen mor huvudstaden. Turen var inte direkt på vår sida. Börjar med att köpa en gammal chipspåse på konsum i kilafors. Hann äta flertal chips innan ja kände hur dom stank. I tönnebro tänkte jag bli miljonär och köpa en triss men blev nekad för jag inte hade leg. Tur man ser ut att vara under 18 år. I Uppsala hamnar vi i världens bilkö ungefär 40 minuter. När vi anländer till Solna letar vi parkering i 30 minuter. Minst ! Helt omöjligt. Blev så förbannad. Alla parkeringar var bara för boende i området. Ville undvika att köra vid arenan för att skippa kaoset med trafik och allt folk. Plus att det brukar bara dyrt. Men när inget annat alternativ fanns så chansade vi att ställa oss under mall of Scandinavia. 15 spänn kostade det. Ledsen att man inte körde dit direkt. Halvsprang till arenan och var på plats 5 min innan avspark. Bra tajming där.

Matchen va riktigt bra . Bra drag och Sverige spelade grymt bra. Vi smet 8 min innan matchens slut. Liam va så trött och vi ville inte trängas i trafiken. Tror ni man hittar bilen ? Nej!! Visste inte ens åt vilket håll man skulle leta. Men vi hittade den till slut.
Tvärslocknade på hotellet.  Scandic i kungens kurva bodde jag och Liam på.
Ställde klockan för att kliva upp och besöka bounce imorse.
 Nöjd kille man hade då. Han skulle kunna bott där. Sedan besökte vi heron city och avslutade med naturhistoriska riksmuseet och kikade på cosmonova (en film om korallrev. Livet u havet). En riktigt mysig men hektisk helg. Kom hem 17 idag så då var vi på rusta och köpte ljus och sedan vevkohandlade på Willys. Städat  och donat ikväll. Skönt att ha det gjort. Bäddat ner mig så jag orkar upp och träna imorgon. Om vädret tillåter ska vi försöka fixa julkort på barnen. 


Kommentera inlägget här :