~ M A G S J U K A

publicerat i Days of my life;
Förra veckan började J arbeta i Örebro, så jag var hemma själv med barnen hela veckan. 
Torsdagen var det fika på fritids så jag lyckades få lite ledig så jag kunde åka dit, lyckades även få barnvakt så jag kunde delta i ett yogapass och få lite tacos på eftermiddagen innan dagen var slut. 
När vi ska åka hem från barnvakten börjar liam grina ute vid bilen men törs inte berätta varför. Efter en stund kommer det fram att han inte mår så bra, kort därefter kräks han och vi skyndar oss hem. 

På fredagen var det dags för Stockholm för mig. Jag försökte att inte vara i närheten av Liam för att bli smittad så Jimmy tog hand om honom och jag åkte tidigt på fredagmorgon. 
Mamma och jag njöt av det fina vädret i huvudstaden, promenerade i gamla stan och åt glass och drack ett glas vin i kungsan. Tror jag gick över 6 km den dagen.
Lördagen hann vi med ännu lite shopping innan vi klädde om för att åka till gröna lund och gå på mamma mia. Jag var inte speciellt hungrig, knaprade i mig lite bröd som man fick med tzatsiki. Temat var grekiskt. Förätten bestod av bläckfisk och en fiskgryta med en god sallad och jag lyckades få i mig väldigt lite. Varmrätten var god potatis och flankstek samt någon karee. Jag åt knappt något alls för jag hade ont i mage och huvudet. Efterätten var grekisk kompott ingen höjdare och jag fick inte i mig något av den. Jättetråkigt för en annan som älskar mat. Showen var fantakstisk bra, skulle utan tvekan kunna gå på ännu en. Riktigt bra musikalartister. 
När showen var slut efter cirkus 5 timmar så fortsatte vi på grönalund. Trotsade mitt illamående. Frös så fruktansvärt och trodde jag skulle somna. Vi åkte berg och dalbanan innan mamma fick för sig att vi skulle åka eclipse men i kön där tog det stopp. Jag fick snabbt uppsöka toalett och där bröt magsjukan ut. Skyndande oss till hotellet och bäddade ner mig. Klockan var runt 19 och vi hade iallafall hunnit med showen tack och lov. Jag höll på koka över av värme samtidigt som jag nästan frös ihjäl och mådde sjukt dåligt. TIdigare på dagen ringde Jimmy, då hade Linus också åkt på magsjuka och spytt nästan hela dagen, stackarn. 
Iallafall så fick jag gå upp en gång till på natten på hotellet innan jag kunde sova. Kände mig lite piggare dagen efter men vågade inte äta något så drack lite blåbärssoppa på hotellet inna vi gav oss ut på stan, orkade med några timmar där innan vi stannade och åt, även jag åt då, en hel köttbit, innan tåget tog oss hem. Fick åka en omväg hem eftersom det var banarbete så resan tog 1 timmer längre. 
 
J har åkt idag igen, får se om han klarar sig från magsjuka. Jag och Linus är hemma eftersom det inte gått 48 timmar än. Liam är i skolan som vanligt så jag ska hämta honom 13. Fram tills dess ska jag försöka städa ihop och sanera hemma, får se om jag hinner ner på stan och köpa två presenter till helgens två kalas. Annar ska vi försöka ta det lugnt bara, så vi orkar med resten av veckan. 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :