~ T I S D A G ~

publicerat i Days of my life;
Igår började Jimmy arbeta igen. Han har varit hemma och stämplat sedan Januari så jag har haft turen att få hjälp hemma om dagarna, speciellt de första dagarna hemma. Jag jobbar kväll denna vecka vilket gör att jag har sovmorgon och måste klara mig helt själv. Eftersom jag inte kan köra bil så lämnar och hämtar Jimmy barnen på dagis/fritids. 
Att försöka servera sig själv frukost igår var ett projekt. En krycka och hoppandes på ett ben in till köket tre vändor för att hämta en skål yoghurt och två mackor. Klä på sig, sminka sig, platta håret (det har jag dock gjort själv nästan hela tiden). Men det tar sin tid. 
Om ni bara visste hur jag längtar efter att ta av gipset. Det är så frustrerande att inte kunna göra som jag vill, att vara beroende av alla andra. Saknar att köra bil, kunna gå på stan, åka på aktiviteter med barnen. Men jag får vara glad att jag bröt foten rätt säsong. Tänk om detta vore mitt i sommaren. 
Jag har stora planer på att återhämta mig fort. Jag ska till Stockholm på Hammarbypremiären i april, och då har jag bestämt att jag ska orka gå drygt 1,5-2 km. Kanske med hjälp av kryckorna. 
Jag hoppas också kunna delta i brännbollsyran fyra månader senare. Med rätt träning tror och hoppas jag det kommer gå. Men självklart kommer jag vara försiktig med foten så jag inte överanstränger den. Tydligen verkar största problemet vara att den väldigt lägg blir svullen och man får ont om man tränar för hårt. Men den otur jag haft hoppas jag att jag kommer återhämta mig snabbare än någon annan och slippa några komplikationer eller liknande, Kan bara tänka mig hur de första stegen kommer att se ut, hur ont det kommer att göra och hur arg jag kommer att bli. Det är då den värsta tiden kommer att börja. Idag är det prick 14 dagar kvar. 
 
Linus gick första dagen på dagis igår efter att ha varit ledig sedan Januari. Men det var inga problem förutom att han var trött. Tycker så synd om barnen som får åka till dagis och fritids 6.15. I vanliga fall så lämnar jag dom vid 7.15. Torsdag och Fredagg denna vecka är jag ledig och då har mamma lovat att hjälpa mig med barnen. 
Igår gjorde jag val av skola till Linus, trodde det var precis som med Liam att man tillhör det område man bor på. Men tydligen väljer alla förskola, vilket krångel. Först göra ansökan sen ska Jimmy logga in och godkänna. Förstår inte varför dom gjort på det sättet. Valde såklart Björktjära på Linus eftersom vi bor här och har Liam på skolan. Tänk liksom om man inte skulle få plats där ?! Men tror verkligen det inte är några problem. Man har förtur med syskon och om man bor här. Valde Växjö byskola som alternativ 2 iallafall, men skulle inte vilja ha barnen på två olika skolor direkt. 
Dags att klä på mig och invänta min skjuts till jobbet. 
 
 

Kommentera inlägget här :