~ S Ö N D A G ~

publicerat i Days of my life;
Deppigt väder, deppig dag. 

Idag, mitt i min semester har jag arbetat. Bara några timmar och helt frivilligt såklart. Men var faktiskt skönt även om man kände sig fruktansvärt seg. Nu är det semester ytterligare två veckor innan det drar igång på allvar igen. 

Jag har haft semester i fyra veckor och det känns som om jag inte har gjort någonting alls. Bara några små utflykter. Men egentligen är det väl det som är semster också. Önskade det hade varit bättre väder så man kunde spendera dagarna på stranden och njuta av sommaren. Är inte riktigt någon sommar i detta land längre. Regn och rusk. 
 
I morgon åker J igen, innebär några dagar ensam med barnen. Får se vad vi hittar på för roligt. I helgen väntar brännbollsyran, känns lite tråktgt att inte vara med men jag tror det kommer bli roligt ändå, hoppas jag. Ska iväg båda dagarna iallafall. Linus har ett kalas inbokat i helgen med. Så troligtvis går denna vecka fort när man har något att se fram emot i helgen.
 
Jag har en sån dag jag helst av allt skulle vilja ligga nerbäddad i sängen, kolla på film och tycka synd om mig själv. Som alla andra dagar med andra ord.. Min ork är bortblåst liksom. Tror att tiden kommer lösa alla mina problem, men jag börjar bli tveksam till det. Känslan när man egentligen inte vet riktigt vad som är fel, vad som får mig att känna som jag gör. Man letar och letar och är rädd att begå stora misstag i livet. Innerst inne så känner jag att det kommer att komma bättre tider för mig, en fråga är bara när. 
Blir så ledsen på mig själv, jag är inte den som är såhär, men eftersom det varit så en längre tid så är det som att man blivi vrång och inte vill förändra något. Skulle behöva börja tänka positivt om allt så skulle mitt liv fungera så mycket bättre och lättare.

Nu ska jag bädda ner mig och se på en bra film och äta chips. 
 
 

Kommentera inlägget här :