~ S Ö N D A G ~

publicerat i Days of my life;
Idag har varit en bra dag. Lite miljöombyte sådär. Åkte till mamma klockan 10 imorse när Jimmy och Liam skulle på kalas i Alfta hos en av Liams klasskompisar. 
Låg mest på soffan men passade även på att boka tågbiljetter till Stockholm 6 maj då vi ska på Mamma Mia, blir en hel helg där med mamma då. 
Jimmy tog med sig kidsen till buspalatset på eftermiddagen, själv besökte jag en vän. Så skönt att komma hemifrån en stund. Även om jag arbetar om dagarna så jag kommer lite hemifrån så är det roligt att kunna hälsa på och få lte miljöombyte.

Väntar på att steken ska bli klar i ugnen så ska jag äta sen middag. Sen ska jag göra det jag är bäst på, internetshoppa. Leta presenter till Linus. Blir bara ett väldigt litet kalas för de allra närmsta och lite släkt när han fyller år. Eftersom min fot är som den är orkar jag inte arrangera något jättekalas med dagiskompisar osv. Vi kör på det nästa år istället när han går i förskoleklass och jag förhoppningsvis kan gå igen. 

Har som vanligt googlat runt på krossade fotleder och läst hur lång rehab folk har behövt. Man läser mycket negativa kommentarer, att folk aldrig blivit återställd och vilka problem de dras med. Såklart läser man mycket bra med, men det är ofta det negativa som fastnar i mitt huvud. Tänk allvarligt om jag inte kommer kunna leva ett normalt liv igen ? Jag har planer på att kunna springa lite redan i sommar, sådär efter 4 månader. Jag ska absolut åka skidor nästa vinter och vill kunna fortsätta gå på gruppträningspas redan i höst. Men kommer tvinga mig, hur ont det än gör. Igår slutade jag med alvedon. Så nu äter jag ingen medicin alls längre. Skönt! Det har gått över förväntan. Har inte särskilt ont. Och jag har nedräkning till 21 mars. Den dagen ska firas, om jag blir av med gipset. 
 
 

Kommentera inlägget här :