~ J O B B ~

publicerat i Days of my life;
Denna dag började inte alls bra, först träffa sämsta läkaren ever därefter ringer jag försäkringskassan för att ta reda på sjukskrivning och arbete. I detta land vill man att sjuka ska arbeta och friska som vill arbeta sätter man käppar i hjulet för. 
Jag tänkte, eller jag ska börja jobba på torsdag. När jag börjar jobba så hävs min sjukskrivning. Då behöver jag begära en ny sådan av en läkare om jag inte tex klarar av att jobba. Vilket då också innebär att de gånger, 2 eller 3 gånger, behöver åka till Gävle på läkarbesök ska behöva ta semester eller få en karrensdag om jag behöver sjukanmäla mig. Hade hoppats på att man kunde prova jobba och känner jag att det inte går kvarstår min sjukskrivning likaså att man erätts vid läkarbesök. De sa att man inte behöver jobba heltid och har rätt till färdtjänst. Bara det att i denna kommun så behöver man vara sjukskriven 3 månader eller längre för att bli beviljat färdtjänst. Så det fungerar ju inte för mig ändå. 
Det är tur man har världens bästa chef som löser det mesta. Problemet är iallafall löst och jag är mer än nöjd. Jag kör igång med jobb på torsdag. Ska nog inte vara några problem. Kan lika gärna ha foten i högt läge där som hemma. Men kommer säkerligen få ont i ryggen för kommer få sitta lite konstigt. 
Har löst det med skjuts till och från arbetet varje dag och har så fina kollegor som kommer ta hand om mig där. Ska köra slut på dom nu när man kan :) 
 
Jimmy som är hemma och stämplar håller redan på blir utbränd av mig. Att vara assistent åt mig verkar vara jobbigt. Frukost, lunch och middag måste ordnas. Jag behöver hjälp i duschen, hjälp att klä på mig, medicinering m.m. 
Tur det bara är tillfälligt. Har tajmat det bra nu när Jimmy är hemma. Förstå om han hade jobbat. Hur skulle jag göra med mat under dagarna då liksom??

Nu har jag bäddat ner mig. Har lovat Liam att kliva upp och äta frukost med honom imorgon innan skolan. Tycker så synd om honom som är så ledsen och måste gå i skolan när resten av familjen är hemma. Han tjatar varje dag om att få vara ledig. Det gör verkligen ont♥ Till hösten går Linus också i skolan så det kommer att underlätta. Svårt att förklara varför han får vara hemma och att Liam måste gå i skolan. 
 
Godnatt ! 
Tog sista fragminsprutan ikväll, skönt att slippa komma ihåg dom varje kväll.
 

Kommentera inlägget här :