~ Ö R E B R O ~

publicerat i Days of my life;
Igår var vi till Örebro, åkte när vi vaknade så var framme vid 13.30, tog längre tid att åka än vad man tror. Hade en toppendag med en massa trevliga människor. Spelade brännboll på "plast" med såpa och vatten, körde femkamp och grillade. Min fot höll :)
Jag lämnade dock stället redan klockan 21 för att åke hem. Fanns inga lediga hotell, eller de få som fanns var överdrivet dyra för en natt. Var något arrangemang i Örebro denna helg och vi var troligtvis lite sent ute. 
Barnen och Jimmy var på Bio, dumma mej 3, de gjorde stan också var det på ett lekland i centrala Örebro. 
Bilresan hem var inte lika rolig, mörkt, regnväder och trötta. Barnen sov gott, men vi var inte hemma förän 01.30. 
 
Idag har vi plockat ihop lite, packat barnens väskor till fritids imorgon, tvättat och handlat för veckan. Jag har även försökt planerat kalas för Liam. Inte lätt när man har många vänner med barn och så  några ur klassen på det. Men Liam och jag har kommit överrens så det blir bra. Ingen aning om vad jag ska köpa i present åt Liam. Men har lite tid på mig att fundera ut det. 
Så ska jag försöka baka under veckorna när J är i Örebro, så har jag något att göra också. Har kvällspass denna vecka så har fått knåpat ihop det med barnvakt. 
 
Ikväll har vi ätit flygande jacob också gjorde vi efterrätt på det, glass, maräng, banan och chokladsås. Nu ligger barnen och ska sova, jag kommer nog också sova tidigt. Linus är så förväntansfull inför imorgon, ska bli spännande när jag ska lämna honom.
Tråkigt att lovet är slut, men jag tror barnen längtar till att leka med sina vänner, men jag kommer sakna att inte vara hemma med dom om dagarna även om det har varit tuffa dagar. Båda barnen är inne i någon form av trots, själv känner jag mig totalt orklös och den kombinationen är inge vidare. 
Skönt att ha avklarat en vecka på jobbet iallafall, mjukstart. Imorgon kör vardagen igång på riktigt igen. Liams innebandyträning börjar så småningom och ska försöka hitta någon aktivitet och Linus med, om han är intresserad av det förståss. 
 
4
 

Kommentera inlägget här :