~ K A L A S ~

publicerat i Days of my life;
Ï fredags var jag ledig. Men jag arbetade som sömmerska taxi och kock istället. Hade verkligen inte en sekund över den dagen. Allt inför kalaset skulle göras. Tvärslocknade på kvällen innan allt ens var klart. Vaknade på lördagen men ond hals, fixade det sista inför kalaset. Blir verkligen så arg att man sätter sån press på sig själv inför ett kalas. Allt som ska bakas och köpas och man är rädd att det ska finnas för litet av något så man köper lite till i sista sekund. Det kom lite barn iallafall så körde några lekar och fikade, ett riktigt lugnt kalas var det. Tack alla som kom, Liam blev så nöjd över presenterna.  ♥
Skönt att ha lokalen, en halvtimma efter kalaset var slut hade jag lämnat nyckeln och allt var städat så det blev soffläge och chips resten av kvällen.

Idag har jag tränat med min onda hals, men det gick bra. Sjukt jobbigt var det. Hade sett fram emot en lugn dag och åka till skogen men då fick Jimmy för sig att vi ska rensa förrådet. Fyllde en släpvagn med sopor och ändå har vi mycket mer som borde slägas. Hade över 20 påsar barnkläder. Lite har jag sålt för en billig peng och resten har vi lämnat iväg. Det tog mig hela dagen att rensa allt och ikväll har vi haft tvättstuga, fixa middag och Liam har lekt med Johan. 
Det var den helgen det. 

Imorgon börjar Liam första klass, spännande. Han fyller 7 år på torsdag så ska fira honom lite då eftersom han inte fått presenter av oss än. Annars blir det en lugn vecka med lite träning och tror även mina två kurser jag ska läsa drar igång. Får hoppas jag håller mig frisk. Nästa helg ska jag åka ner till Stockholm, som jag längtar efter det. Var längesen det blev ett besök där, men har några inplanerade resor dit under hösten. Håller även på letar resa till London, kanske tar jag med mig Liam dit och julhandlar. 
 
Gjorde världens fulaste tårta men de var värt ett fösök igen, i fortsättningen blir det grädde på tårtan. 
 
 
 

Kommentera inlägget här :