JUL JUL ÄNNU MER JUL

publicerat i Days of my life;
Hoppas att alla haft en trevlig jul.

Min började väl inte på bästa sätt. Provsmakar knäcken jag kokat och tappar min tand. 
Inte långt därefter trillar en tändare ut ur köksskåpet när jag öppnar det och landar så illa på min telefon att displayen spricker. Kanske inte världens största märke men det räckte för att hela toutchen skulle sluta fungera. Tänk så många gånger jag tappat den i backen och den har hållt. Har aldrig spräck en display.
Har iallafall fått en tid hos tandläkarn den 7e Januari och min försäkring täcker såklart det. 
Telefonen bestämte jag mig att beställa en ny , en z3. Ringde och föhandlade med halebop idag så jag fick ett par hörlurar värde 999:- , ett objektiv till telefonen värde 1900:- och så telefonen för halva priset. Känner mig helnöjd !!
Tråkigt nog ligger alla mina kontakter på gamla telefon. Barnen har spärrat min bankdosa och jag gör alla bankärenden och för över pengar på telefon och kommer inte åt det förän på måndag när banken öppnar. Så det blir en billlig mellandagsrea, men lika bra efter alla otrevligheter det. 
Nog om det.

Julen då. Hade en riktigt mysig jul. Snö fick vi med, alldeles lagomt. Synd på den förbannade kylan. Närmare tjugo minus. Brrrr...
Började dagen med grötfrukost och skinkmackor. Min pappa kom hit och gav barnen julklappar. 
Därefter kom Jimmys familj och vi bjöd på en massa julmat, kollade på kalle anka och öppnade julklappar. 
Vid halv fyra packade vi in oss i bilen och åkte till mamma. Spelade spel, åt efterätt och tomten kom,
Barnen fick så många fina julklappar, likaså jag. Fick smink, presentkort, kakfat, dessertglas, täckbyxor, halsband, startkablar till bilen, godis och så . 
Åkte hem till åtta så jag skulle få se victorias secret fashion show. Det är precis vad man vill se efter all julmat. VIlka tjejer alltså. Så fruktansvärt fina.  Bara ta tag i det och börja träna så man kommer i bikinin.
Vi avslutade faktiskt kvällen efter det. GIck och la oss och sov länge imorse. 
 
Dagen har vi spenderat åt alla nya julklapparna, åkte till mamma på eftermiddagen för att fira lite jul med de som inte kunde vara med igår. 
Så det blev ännu mer fika då. 
Sedan har vi städat och röjt här hemma. 

Imorgon ska vi på mat hos jimmys föräldrar men därefter lugnar sig nog allt. Och julen är över för i år :) 
Imorgon tror jag det väntas utgång. Bandyn hoppar vår familj, kallt , dyrt och blir säkerligen ingen vinst. 
Lördag ska eventuellt hela familjen angla och på kvällen är jag bortbjuden till några gamla klasskompisar på middag. 
Fullt schema. Sen så ska vi njuta av ledigheten och bara vara. Inga speciella planer över nyår eller så. Blir bara god mat och mysa med familjen. 

Glömt om jag berättade det tidigare men huset på bäverstigen som vi va jätteintresserad av la vi nog åt sidan. Alldeles för myclet jobb, inte ens värt de om man får de till bättre pris. Tråkigt !! Bara leta vidare , till våren hoppas jag rätt hus dyker upp! Helst innan...

Nu ska jag ta och krypa ner under täcket och sova. 


 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :