Sällan oturen drabbar mig.

publicerat i Days of my life;
När oturen drabbar mg så är det sällan det slår till med en sak. Istället kommer allt, livet får bara motgångar. Jag har varit på dåligt humör idag, känns som att allt går dåligt för mig, och jag blir så fruktansvärt arg på mig själv som tar allt så personligt jämt. Gör jag fel går hela mitt liv under och jag tycker jag är världelös på det jag gör och tappar all motivation. Jag borde bli så mycket bättre på den delen i mitt liv. Men det är enklare sagt än gjort. Jag vet att jag tar åt mig lätt och sån är jag, vet liksom inte hur jag ska kunna tänka annorlunda eller hantera det bättre. 
 
Jimmy kommer att bli arbetslös under våren. Underbar julklapp. Men det är bara gilla läget. Förhoppningsvis kommer det att lösa sig på ett eller annat vis. Men riktigt tråkiga besked. Verkligen inget vi räknat med, men sånt räknar man väl kanske aldrig med.. 

Linus slickade på en stolpe igår så hans kompis kom in och hämtade mig. Jag fick springa ut med ett glas vatten för att få loss stackarn som hade fastnat med hela tungan och läppen. Men man lär sig av sina misstag, så jag hoppas han inte gör om det. Tack och lov blev det inga synliga skador. Men han blödde en massa där och då. 
 
Idag på Ica var jag sjukt nära att bli påbackad av en annan bil, då menar jag sjukt nära (milimetrar), hade varit passande när vi nyss blev påkörda och det fick vi betala själva (5000 kronor) eftersom idioten som körde in i oss sa att det var Jimmy som kört in i han istället. Vi hade alltså inga papper i bilen utan fick skicka in det i efterhand och då vittnade dessutom hans fru.

Mamma ringde tidigare, de var på besök på akuten. Syrran var inge pigg. Dock verkade inte det vara något allvarligt. 

Barnen var inte samarbetsvillig ikväll och mitt tålamod låg redan på minus. Ni kan ju föreställa er min dag. Dock tror jag att jag är fruktansvärt dramatisk och borde lugna ner mig lite. En dag i taget? No ! Jag kör på minst 5 år i taget och lider av fruktansvärd stress. Men det är jag det !
Efter regn kommer solsken ? 

Vet att livet kunde varit så mycket värre. Men man måste få gnälla ibland... Så känns det bra!
 
 
 

Kommentera inlägget här :