Äntligen är det jullov.

publicerat i Days of my life;
Egentligen skulle jag har jobbat idag, men jag frågade om jag fick ta ut en semesterdag till. Så igår vid lunch gick jag på ledighet och är ledig till den åttonde januari. 
Så igår bakades det julgodis hemma hos mamma. Praliner, fudge, rocky road, polkabräck, knäck och bountykulor innan vi åt julmat. 

Idag har baren varit i skolan, jag har legat nerbäddad nästan precis hela dagen. Var på affären en stund tidigare för att handla julmat men det återstår en del som jag får ta imorgon. 
Har hela dagen tänkt att jag ska påbörja att städa men jag har hamnat i sängen igen. Känner mig totalt slut som människa. Varit en av de sämre dagarna,´idag, men jag hoppas man är på banan imorgon igen. Vet inte om jag börjar bli sjuk eller om jag bara är såhär trött ändå. 

Jag ska med pappa till Söderhamn imorgon, sedan måste jag handla, städa, uträtta några ärenden på stan och lördagen får jag koka gröt, göra revbensspjällen, griljera skinkan och rulla köttbullarna. Jag känner mig faktiskt inte speciellt stressad. Det blir vad det blir. Jag hinner...

Eventuellt bjuds det på trevligheter någon av mellandagarna, slutet av veckan ska jag eventuellt till stockholm med en vän, sedan blir det nyår. Förhoppningsvis hinner vi åka massa skidor och så ska jag sova en massa. Jag behöver ladda batterierna känner jag. Hitta lite motivation igen. Vill bara att året ska vara över så det blir nytt år, nya möjligheter. 2018 kommer jag göra till mitt år... 
 
 

Kommentera inlägget här :