Inte ett positivt ord idag.

publicerat i Days of my life;
Idag har jag nog inte en enda positiv sak att berätta.

Har haft utbildning idag, spännande med något nytt, men sjukt svårt så jag är nervös att man inte kommer klara det.
Är så pass lite utbildningstid, men det känns väl alltid så och brukar bli bra i slutändan.
 
Lämnade in bilen på verkstaden imorse, 5994:- skulle det kosta att laga min handbroms. Bromsoket, handbromsvajern och bromsslangarna behövde bytas. Det konstade dock inget alls idag, och inget är heller gjort. Bilen går ju , bara handbromsen som inte fungerar men ja måste ju åtgärda det här nästa månad. Hade ju hoppats på något mindre fel eller något billigare iallafall.
 
Tandläkarräkningen på 3000:- kom häromdagen.

Nu fattast det bara, restskatt på det här ? Än vet jag inget, men det skulle väl absolut inte förvåna mig om jag får något sådant. Allt på en gång..


Bara för jag fick förlängning på mitt jobb innebär det ju inte at jag är gjord på pengar. Jag som dessutom har mycket annat planerat och hade viljat åkt till England men det ser inte ut att bli någon resa dit om det fortsätter såhär.

Alla besparingar går upp i rök och det är bara börja spara på nytt.

Dessutom har jag en som som fyller 2 år i mars. Dags att köpa presenter till honom med.
Kanske skulle man  köpt sig ett par trisslotter ?

Nu ska jag åka iväg på ett danspass och rensa tankarna lite.
Skönt att det är fredag imorgon, ska bara ta det lugnt i helgen, planera lite inför kalas, fix av bilen och allt sånt där tråkigt.

Godnatt !

Kommentera inlägget här :