~ S T O C K H O L M ~

publicerat i Days of my life;
I lördags så var vi på Gröna Lund igen, jag var där med en vän förra veckan och tänkte att jag tar med familjen och åker dit igen tre dagar senare. Hade en toppendag, strålande sol och egentligen alldeles för varmt. Köerna till karusellerna var 40 minuter. Men riktigt roligt nu när Liam får åka karuseller som en annan också tycker är rolig, har fick typ åka allt utom frittfall/uppskjutet/ikaros. 
Vann 2 kg kexchoklad och 2 kg daim gjorde vi också, dessutom vann jag 2 kg chips i onsdags när jag var där. #Beach 2020. Måste göra mig av med det, går inte att ha sånt hemma, man lever ju på godis då. 
Resan ner började inte bra, i kilafors kom vi på att ingen låste hemma vilket betydde att vi behövde åka hem igen, för nyckeln var också hemma. I samma veva känner jag hur det luktar bränt av bilen, mycket riktigt, fälgen var kokhet och bromsen låg på. Trodde vår resa skulle sluta där. Tur man har snälla vänner som lånar ut bilar, så det löste sig och vi kom iväg som planerat. 
 
Denna veckan har inte direkt börjat bra. Linus är förkyld så jag har pysslat med barnvakt hit och dit. Han har inge feber och är ändå väldigt pigg. Han är ute och leker när han är hemma iallafall, men han blir nog hemma imorgon med. Igår delade min pappa och Jimmys pappa på att ha honom. Idag hade mamma honom men jag vabbade från 14. Imorgon ska pappa ha honom och jag måste vabba från 13.30, torsdag hoppas jag också kunna pyssla ihop det, och då kommer även Jimmy hem. Inte omöjligt att Linus kanske kan gå på dagis då heller. Han ska till förskolan på fredag och äta i matsalen, vore så tråkigt om han inte fick följa med på det. Men vi får se. 
Förra veckan lämnade jag in bilen på lagning, efter servicen. Bromsklossar byttes och en rem i motorn. Totalt har det kostat 7000 kronor med servicen. Idag fick jag lämna in bilen igen och nu konstaterades även att oken behövdes byta, ytterligare 7000 kronor. Jag är så sjukt irriterrad att man inte gav den informationen tidigare. Med andra ord har bilen kostat oss snart 14 000 denna månad. Tänk vad jag älskar bilar. Jag ska bli mekaniker, billigast så. Så imorgon måste jag ringa och boka en tid, kunde få en redan på torsdag om jag ringde tillbaka tidigt imorn. Men jag vet inte hur jag ska ta mig till jobbet på torsdagen isåfall då de inte hade några lånebilar denna vecka. VIlka problem dom ställt till med för mig. Jag är galet less denna vecka alltså. Också är man själv med barnen och ska försöka pussla ihop allt. Man hinner bara hem och äta och sova. Man har ingen fritid direkt. Men snart är det helg, långhelg för kidsen då de är lediga måndag och tisdag. Jag har tagit på mig jobb på måndag. Jag har inga speciella planer för helgen. AW på fredag och söndag är det kalas för kidsen. Annars blir det en lugn helg och återhämta mig efter veckan. Nästa vecka kan ju med andra ord bara bli bättre. 

Jag önskade mig ett bra 2017, jag åker på influensa tillsammans med linus bara dagar in på nya året, jag ramlar och krossar fotleden, bilen går sönder, Linus blir sjuk. Många månader kvar av året, vad mer kan hända nu liksom ? haha. Låt oss vara friska tack and no more problems . Men det är nedräkning till semester nu, 22 juni. Då är vi lediga i fem hela veckor. Hur underbart liksom. Då ska vi vila upp oss. 
 
Bjuder på bilder från huvudstaden och gröna lund. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :