~ L I N U S 6 Å R ~

publicerat i Days of my life;
Idag har jag kört bil för första gången sedaan 5e februari. Kände mig som ett barn på julafton eller som om jag fått körkort på nytt.Glädje!! Jag som älskar att köra bil och inte har kunnat det på flera veckor, och kommer nog dröja ytterligare lite. Lånade mammas bil idag och den är automatväxlad. 

Har varit på utvecklingssamtal för Linus idag. Förberedelsesamtal inför förskolan. Tänk att han börjar i skolan i höst. Inga dagisbarn har man längre. Samtidig ska det bli skönt att ha barnen på samma ställe och spara in lite tid på morgonen. Samtalet gick iallafall utmärkt. Linus ser verkligen fram emot att börja i förskoleklass. 

Idag är det ingen vanlig dag, idag fyller Linus 6 år, firade såklart med sång och paket på sängen imorse. Han blev så glad och nöjd. Har lekt med presenterna på eftermiddagen. Hade ett litet kalas för släkt och två av Linus kompisar.  Nu sover barnen gott efter en lång dag. 
Själv somnade jag och har sovit hela eftermiddagen, helt färdig efter dagen. 

Imorgon är dagen jag har väntat på här. Gipset ska av, ni förstår inte min längtan. Kommer nappt kunna sova inatt för jag är så ivrig. Så spännande, det känns så bra i foten men antar att det inte kommer kännas lika bra när det är av. Det kommer bli tålamodsprövande. Det känns som man själv och andra lätt kan glömma att man lite handikappad. Kommer vara livrädd att någon ska kliva eller röra min fot samtidigt som jag längtar att få på mig en sko och ett par jeans igen. Även om det kanske dröjer någon dag. Det ska bli spännande att se vad läkaren säger imorgon. Får jag använda foten fullt ut, eller kommer jag behöva vara försiktig och ha "gipssko" eller liknande ytterligare någon vecka?! Lovar er en update imorgon om  hur det gick. 
 
 
GRATTIS HJÄRTAT ♥
 
 
 

Kommentera inlägget här :