~ L E D I G A ~

publicerat i Days of my life;
Idag är vi lediga, skönt att sova ut, dock har jag gjort det hela veckan eftersom jag arbetat kväll.
Linus har sovit hos en kompis så det är bara jag och Liam hemma, vi har ätit frukost i sängen och ska strax kliva upp. Vi ska åka till mormor lite senare, hon kommer och hämtar oss. 

Liam sitter med ipaden och jag kollar runt på internet. Googlar på fotledsfrakturer.  Tänker för det mesta på att det kommer bli bra, jag kommer bli så gott som återställd. Sen kommer stunderna man börjar tänka på kompliktioner. Tänk om det aldrig blir bra, tänk om jag kommer få göra ytterligare en operation eller steloperera foten. Jag har rätt höga förväntningar på att det ska bli bra, snabbt. Jag tror inte jag förstår tiden det kommer ta. Samtidigt så finns det nog ingen som kan säga att det kommer ta minst ett år. Alla är vi olika, om jag tränar hårt så kanske jag är tillbaka snabbt. Jag kommer fortfarande att ha som mål att vara med på brännbollsyran. Vilket innebär att jag kommer behöva kunna springa. Men det är ändå fyra månader och jag kommer lägga ner all min lediga tid till att träna. Men ska självklar inte förstöra foten med för mycket träning.

Jag hoppas jag har fantastiskt läkkött, och att läkarna säger att dom aldrig sett något som läkt så snabbt. haha!

Om 12 dagar ska gipset av, förhoppningsvis. Det är så det är sagt men jag försöker att inte hoppas för mycket. Jag vet inte alls hur jag kommer få belasta foten i början men jag hoppas att de säger att jag får göra det så mycket jag vill. Jag är lite nervös, för det är då allt börjar liksom. Det är då mitt humör och tålamod kommer att sättas på prov. Längtar så tills att få på mig vilka byxor jag vill, bada eller att kunna stå på två ben igen.
Dagarna går iallafall relativt fort, tack vare att jag arbetar. Ledig fyra dagar nu sen återstår knappt en vecka innan återbesöket i Gävle. Jag gör inget annat än att tjatar om det. Men jag är så less på detta. Jag är så arg på mig själv som ställt till det såhär.

Nu ska vi klä på oss och göra oss redo för dagen.
 
 
 

Kommentera inlägget här :