~ J Ä R V Z O O ~

publicerat i Days of my life;
Då var dagen kommen. Sista dagen på min semester, är såklart ledig i helgen med men sen drar allvaret igång igen för min del. Längtar inte!
Varit riktigt skönt att vara ledig men vädret har gjort mig deprimerad, inte en enda dag på stranden. Iallafall inte någon hel dag. Känns som vi inte har gjort något speciellt. Jag har varit ensam med kidsen större delen av min semeter. Jimmy är ledig kommande vecka iallafall, så barnen ska få ledigt lite längre. Sen drar allvaret igång för dom med. Linus börjar även fritids, som han längtar att börja där med alla stora barn. 
 
Igår stal någon Linus cykel utanför vår port. Linus stället den i cykelstället, kom in och drack och var inne ett par minuter innan han skulle ut och cykla igen. Han kommer in och säger: - Dumma mej, någon har tagit min cykel.
Jag trodde det var Liam och hans kompis som lånat den, men det hade dom inte. La ut en efterlysning på facebook till mina vänner, men inlägget fick närmare 200 delningar och idag återfann vi cykeln på Gärdet. Jag åkte dit och hämtade den. Det stod olåst med en massa andra leksaker utanför en port. Blir så jävla förbannad. Idioter! Hade önskat någon befann sig ute så jag hade kunna frågat vart dom fått cykeln ifrån. Vi snodde bara tillbaka den och nu har vi köpt ett rejält lås och jag tror Linus aldrig med kommer lämna den olåst. Stackarn pratade i sömnen inatt om cykeln, och idag när han somnade i bilen mummlade han också om cykeln. Han blev såklart jätteledsen när den försvann, men nu har vi cykeln igen och han är mer än glad. Tusen tack alla ni som hjälpt till. 
 
Igår var jag iväg och spelade monopol och drack lite cider. Riktigt trevligt förutom att jag var sämst. 
Idag har hela familjen varit på järvzoo, en trevlig dag tyckte barnen. Klarade oss från regnet med. Luchade på sibylla innan vi for hem.
Jag har varit iväg till några av mina gamla klasskompisar ikväll. Jimmy är på karlslundsfestivalen så barnen var hos mamma i någon timme. 
Nu sover de i sina sängar och jag ska också sova snart. Ska upp tidigt imorgon och åka till Sundsvall med Liam, Mamma, Emma och min mormor. Shopping och god mat. Linus får tyvärr stanna hemma, han tycker inte riktig om att gå i affärer, inte Liam heller men det ska nog gå bra ändå. 
Söndagen ska vi städa, tvätta och handla , fullt upp, inte en lugn stund. Måndag är det grillnatta sen är verkligen sommaren slut. 
Jag bjuder på lite bilder från dagen på järvzoo.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :