~ H U D I K S V A L L ~

publicerat i Days of my life;
Igår besökte vi Hudiksvall, hornslandet, hölik, malnbaden och åt på mcdonads. En trevlig dag förutom det dåliga vädret. 
Tänkte gå på mulle meck men på mcdonalds såg jag ett sår på Linus ben, eller inte bara ett, utan tre. Som inte läker, utan växer. Förstod direkt att han måste fått stafylokocker. Så istället för mulle meck blev det ett samtal till 1177 och apoteket på Hudiksvalls sjukhus innan vi åkte hem. Nu får jag tvätta sår varje dag och smörja i hopp om att det ska bli bra. Annars blir det ett besök till läkaren och antibiotika till veckan. 
Jag själv fick stafylokocker en gång när jag var 14 år, troligtvis för jag piercade mig själv och Linus har haft det förr också. Det är en bakterie alla bär på utan att man behöver ha något besvär. Jag vet faktiskt inte riktigt hur det fungerar.. haha. 
Det såg iallafall mycket bättre ut idag, så jag hoppas att det läker utan antibiotika. Förra gången fick vi pencillin direkt, likaså när jag hade det. 

Idag har vi hängt på stranden och hos mamma. J är ute och åker bil ikväll så jag och barnen har fiskat bakom scandic. Liam lyckades sätta på betet helt själv ikväll så jag slapp kladda med det. Han fick dessutom 3 fiskar. Själv försökte jag hjälpa Linus och vi fick inte en enda fisk såklart. Han var skapligt besviken.

Barnen sover och jag ska kika på en film. Imorgon ska jag arbeta några timmar, på min semester. Men det ska faktiskt ändå bli skönt. Tycker om när det är lugnt och skönt på jobbet. Har ju faktiskt två veckor till semeter, och J åker igen på måndag så då blir vi själv till veckan. Vet inte alls vad vi ska hitta på för något. Finns en massa platser jag skulle vilja besöka så får se om vi passar på till veckan. Hoppas mina två sista veckor av semestern kan bjuda på lite sommarväder. 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :