~ H A L L Å F R Å N S J U K S T U G A N ~

publicerat i Days of my life;
Hej från sjukstugan. Redan förra veckan kändes det som jag hade en betongkeps, hade huvudvärk som inte gick över, inte ens när jag sov. Häromdagen fick jag ont i hela kroppen, speciellt ryggen och nacken sedan om febern och halsont. Låg i två dagar. Då kommer Linus, ögat är alldeles rött, troligtvis någon mildare form av ögoninflammation. Han har också feber och ont i kroppen. Han har inte sovit på två nätter. Vilket gör att en annan inte heller känner sig så pigg.
Idag var han hos farmor och farfar, jag jobbade. Det resulterade i att jag ligger död i sängen med feber ige, vet inte om man ska skratta eller gråta. Känner mig som ett litet barn. Vi klarar oss faktiskt alltid bra. Förra året hade jag endast ca 10 VAB/sjukdagar på hela året varav en vecka var när linus fick ett epliepsianfall. Men nu välkomnade vi året med en hejdundrande förkyldning, influensa eller vad man ska kalla det. Vi blir hemma resten av veckan, Liam får vara hemma från fritids eftersom det ändå är lov. Jag och Linus ska vila upp oss. 
 
Tänk vad träningssugen man är när man är sjuk, och detta känns som en sånhär förkyldning som kommer ta tid innan kroppen är helt återställd. Jag svettades så mycket inatt att Liam trodde jag hade kissat i sängen. Men det är ett gott tecken, då är det på väg åt rätt håll.

Jag ligger redan i sängen, kommer nog somna för natten om inte allt för länge, men jag funderar på att nöta någon serie lite innan jag somnar, om mina ögon orkar.
Jag bjuder er på lite bilder från nyårsafton, jag gjorde trerätters och vi bjöd Jimmys föräldrar. Smällde lite fyverkerier och hade en riktigt trevlig kväll. 
Trerätters bestod nå brödaktigt (kommer inte på va de heter) som var fylld med räk och avocadoröra, varmrätt helstekt oxfilé med potatisgratäng och whiskeysås och till efterrätt vit choklasmousse med hallon. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :