~ G N Ä L L S P I K ~

publicerat i Days of my life;
Gnällspik deluxe. Det är jag det. Men bättre att gnälla lite här än till någon. Tror jag har vaknat på fel sida idag igen. Jag är så fruktansvärt trött, lika så barnen. Dock är det sån årstid, tycker alla säger dom är trötta och blir knappast bättre av att gå och gnälla om det hela dagarna. Blir säkert piggade då, menar jag.
 
Har iallafall haft två riktigt dåliga dagar. Min ork är som bortblåst. Jag orkar inte med folk, jag orkar inte med någonting alls. Passar bra då jag ändå inte haft något planerat så vi har bara varit hemma igår och idag, förutom jobb och dagis/skola då. 
Känner mig mig irriterrad, ensam och trött.  Bra kombo liksom. Vad kan bli sämre? Precis, ingenting !!!
Dessa dagar när det känns som ingen förstår, men jag är nog väldigt svår att förstå sig på också. Jag önskar att folk läste mina tankar och gjorde som jag vill. Men det fungerar tyvärr inte så, det vet ju jag med. 
Det är så mycket jag önskar jag kunde förändra. Men jag har bara mig själv att skylla för att jag inte tar tag i saker. Mitt löfte för detta år är faktiskt att jag ska börja tänka mer på mig själv. Det låter himla egoistiskt. Men att tänka mer på mig själv innebär inte direkt som det låter. Utan mer hur jag mår. Jag ska försöka vara mer positiv och göra det jag mår bra av. Hitta någon form av balans i mitt liv. Det kanske jag redan har, utåt. 

Mina barn är verkligen det som lyser upp mina dagar och jag gör verkligen allt för dem. Älskar verkligen min familj. Jag borde definitivt visa mer tacksamhet. Jag lovar mig själv att jag ska bli bättre. Det låter bara som jag ligger hemma nerbäddad hela dagarna men jag kan säga att jag kör järnet dygnet runt. Dygnet skulle behöva fler timmar för att jag ska hinna med. Bara för jag klagar som jag gör så är det inget jag visar. 

Sådär, då har jag klagat klart och det känns betydligt bättre. Jimmy är med Liam på Bolleberget och åker skidor. Jag har lagt en dödstrött Linus och tryckt i mig en stor semla och mjölk. Tar nog inte allt för lång tid innan jag sover heller. Imorgon väntar en lång arbetsdag, en spännande sådan så bäst jag laddar med sömn ...
 

Kommentera inlägget här :