~ L I N U S ~

publicerat i Days of my life;
Idag har jag lämnat Linus på dagis för första gången sedan han blev sjuk. Jimmy lämnade honom när jag var utomlands. Gjorde så ont i mig att lämna honom, han ville verkligen inte. Han var rädd, sa han. Dock så vinkade han och så glad ut när jag gick vilket kändes väldigt bra. Vet inte om han bara hittar på för han var trött idag eller om han verkligen menar det. Men det var fruktansvärt jobbigt iallafall. 

Ska på möte i slutet av veckan med dagis så jag hoppas vi får lite information då. Man har så mycket frågor. Det blir sommar och vikarier , man är så rädd att det ska hända Linus något igen. Det är lätt att glömma eftersom han är pigg och sprallig i vanliga fall, helt plötsligt kan det tvärvända på någon sekund. Han kanske får ett anfall imorgon, nästa vecka eller aldrig mer. Men när han är så lite förstår han inte riktigt. Man vet inte vad som utlöser det eller kan se det på något sätt innan det händer. Tänk om han gungar, klättrar eller något och bara faller handlöst. 

Har pratat med läkaren idag och vi har tid hos en neurolog i Bollnäs den 30 Juni så då ska vi börja medicinera Linus, antagligen dagligen för att motverka anfall (förhoppningsvis). Antar att han får äta det ganska länga och sedan får vi sluta för att se vad som händer, längre fram. 
Men efter att ha varit på sjukhus två gånger innan där dom inte hittat några fel eller ens sagt vad dom tror det är så litar jag inte på sjukvården alls. Denna gång säger dom att dom inte kan förstå varför han inte började medicineras tidigare, efter anfall två. Man är så rädd att något annat är fel. Men jag hoppas de vet vad de gör. 

Varenda gång min telefon ringer så får jag ont i magen, rädd att det ska hänt Linus något. Så skönt att vi har semester om drygt 3 veckor, därefter får vi se över allt till hösten. Jag hoppas innerligt att vi aldrig mer behöver uppleva detta. Önskar vi hade fått en tid hos läkaren redan denna vecka, så att det går undan lite. Inte hade vi fått något svar från EEG undersökningen heller, men denna vecka eller hos läkaren får vi se om det visade något. Förra gången för 2 år sedan drygt, så visade det inget.  
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :