~ S N A R T L E D I G ~

publicerat i Days of my life;
Den här tiden på året är det så att kroppen känner att ledighet närmar sig, precis som på sommaren inför semestern. Jag är så slut som människa. Tack gode gud att jag är färdig med julklapparna, och pyntat hemma så det enda som återstår är att baka julgodis och handla all mat nästa vecka. 
Jag har känt mig så trött i ungefär 4 veckor, sitter och halvsover på jobbet om dagarna, känner mig totalt frånvarande så ska bli skönt med lite ledigt över jul. Blir inga många dagar alls men det är bättre än inga dagar så tar vi nya tag 2017. Det ska bli ett av mina bättre år, hoppas jag. 
 
Känns som jag isolerat mig från alla. Jag vet inte om det är jag som har fullt upp eller om jag bara inte orkar med någon. Känner mig som världens mest ensammaste person, men det kanske är jag själv som ser till att jag är det. 
Jag är så trött på allt, och det känns om något saknas i mitt liv eller behövs förändras men man inte riktigt kan sätta ord på vad det är. Igenting känns bra iallafall. 
Men försöker såklar vara på glatt humör och njuta av julen. Kan inte förstå att det är julafton om en vecka. Måste laga mat hela nästa vekcka, det ska göras skinka, fixa revbensspjällen, rulla köttbullar, koka gröt och allt vad det är. Det tar sin tid och jag har ingen lust att stå och fixa det kvällen innan. Tror jag ska köpa bingolotter nästa fredag och spela med familjen, uppesittarkväll 

Dags för mig att sova, imorgon är det äntligen fredag och vi har inga planer alls i helgen, får se om vi tar oss iväg till ishallen. 
 
 

Kommentera inlägget här :