I´m alive.

publicerat i Days of my life;
Oj, här har det varit tyst, men jag kan iallafall ge glädjande besked att jag faktiskt lever. 
Det har bara varit så fullt på schemat så har inte haft en endaste minut över. 

Det började redan förra torsdagen, Linus sa på morgonen att han hade ont i magen, visste inte riktigt om man skulle ta det på allvar eller om han bara inte ville till dagis. Han brukar alltid dra någon ursäkt på morgonen. 
Vi åkte iallafall på dagis, men redan vid lunch ringde de, då hade Linus kräkts så det var bara att hämta båda barnen och åka hem. Linus kräktes två gånger till när vi kom hem men det var full fart på honom och sen var han friskförklarad.
Fredagen jobbade jag och Jimmy stannade hemma med barnen. Började må dåligt på kvällen , vred och vände på mig på natten och vid midnatt var det min tur. Magsjuka deluxe, strax därefter börjar LIam. Låg på varsin sida i sängen och kräktes ihop. Jag fick dessutom 39 graders feber så jag låg hela lördagen. Utslagen. 
Jimmy blev lite dålig han med, men kräktes aldrig. 
Måndagen var vi iallafall friska och återgick till vardagen, men jag mådde dåligt och var klen ända tills igår. 
 
Har förutom magsjukan hunnit med att köra igång plugget. Läser en kurs som heter information och kommunikation. Har redan gjort en massa uppgifter och skickat in. Kör de snabbt så jag bli klar snabbt. 

I torsdags började jag på något som heter ABC det är en träff som familjecentrum håller i. Tydligen något väldigt populärt och det kommer folk från orterna runtomkringt hit med för att gå så jag är riktigt glad att jag fick en plats. I stockholm erbjuds alla föräldrar detta. Men häromkring pratas det aldrig om det. 
Det är iallafall en träff där målet är att stärka relationen mellan förälder och barn. Riktigt intressant faktiskt och man fick många tankeställar och tips som jag kommer ta till mig av. 
Träffen är fyra gånger , så tre gånger återstår alltså. 

Idag så bokade vi resa till England. Min mamma, jag och lillasyster. Ska bli så himla roligt. Åker den lördag den 23 maj och kommer hem igen på tisdag den 26e. Ser verkligen fram emot det. En massa shopping och mys i storstaden. 

Stressen börjar lägga sig, prickat av en massa tider på min lista, så skönt att det minskar. Blir verkligen stressad när man har så mycket tider inplanerad. Men nu så lugnar det sig ocht börjar äntligen bli vår och jag har börjat fått lite saker att se fram emot så det är på väg åt rätt håll.

Imorgon har vi planer på att åka till Falun, hela familjen. SkidVM och så ska vi gå på bio.. Blir nog en trevlig dag. JImmy åker tillbaka till stockholm redan kl 15 på söndag. Så det blir en kort helg tillsammans.

Lovar att upptadera er inom kort igen. 
 
 

Kommentera inlägget här :