Tisdag

publicerat i Days of my life;
Vaknade upp på helt fel sida idag.
Blev inte precis bättre av att tänka på att min bil skulle besiktigas. Har ju bara gruvat mig för besiktningen i 364 dagar.
Iallafall så satt jag där på en stol, asnervös, personen som besiktigade bilen glodde ju hur mycket som helst på den och var säker på att han skulle hitta minst hundrafemtio fel. Kändes inte bättre av att de stod TVÅ stycket och kollade på bilen.
BLANKT PAPPER!
Trodde allvarligt han skojade. Skyndade mig att ta pappret och drog fort som sjutton så han inte skulle ändra sig och vilja kolla på bilen mer.
Första gången jag faktiskt gillar min bil. Fattas väl bara att växellådan eller kopplingen brakar nu då, när den gick igenom besiktningen en gång.
Ska faktiskt byta ett hjullager , men de var bara ett tips från besiktningsgubbe.
For iallafall med ett stort smile till jobbet, så skönt att slippa dessa tråkiga utgifter.

Imorgon ska jag ringa och boka visning på ett hus på björktjära. Har bokat tid för att få ny " grill " till bilen eftersom de tydligen inte bytte den när de lackerade bilen, och så har jag bokat tid för en lyxig ansiktsbehandling nästa vecka. Och ska även boka en tid för tattuering.

Imorgon är det valborg. Inga speciella planer. Jobbar till 17.15, blir väl någon god matbit på kvällen och sedan kolla på någon kase om vädret tillåter. Är iallafall långledig till på måndag. Skönt !

 
 

Kommentera inlägget här :