- 2 år idag.

publicerat i Days of my life;
Idag är det två år sedan jag fick kliva in i kyrkan för ett sista farväl av min älskade syster. Tråkigt med allt detta runt juletid. Jag kommer alltid ha det tufft runt jul. 22 november lämnade hon oss, 14 december fick jag se henne en sista gång, 29 december begravdes hon och 29 januari gravsatte vi hennes urna. Allt händer liksom runt jul, jobbiga datum och så förblir det ju alltid. Men egentligen är det ju bara datum, men man påminns ju alltid mer dessa dagar. Mensaknaden är ändå alltid lika, jag tänker på min syster varenda sekund och pratar om henne ofta. Hon är ju ändå alltid min syster oavsett om hon finns eller inte. Älskarde Mimmi <3

Idag har vi inte gjort mycket, friska från magsjukan så har renbäddat, städat och så. Var även på affären. 
Försöker nu få ordning på Linus sovande. Men är jobbigt att han skvättsover så mycket. Han sov bara 30 min på förmiddagen så nu sover han igen, men han sover alltid två gånger om dagen, för och eftermiddag. 
Men så fort vi går ut med vagn, åker bil eller något somnar han direkt och då blir det lite strul med sovtiderna. Ska även försöka få ordning på nattsovanden. Redan till natten, så får se hur det går att lösa. 
Äter dåligt gör han också, man vet inte riktigt hur man ska göra. Han börja låtit han äta själv nu för då äte han. Men hur lätt är det att äta gröt själv ? Ni kan ju gissa hur det ser ut när han ätit det ! Gjorde köttbullar och makaroner till lunch och det gick i, han åt iallafall bra. 

Tror han var övertrött nu på eftermiddagen han grinade i 15 minuter, hysteriskt innan han somnade. Det är så jobbigt att höra. Man tror ju han har ont eller så. Men jag msåte ju lära honom, han kan inte alltid somna av att jag ammar honom. 

Jag och Jimmy har diskuterat lägenhet. Hoppas vi får 4an, vilken jag inte tror men vilken kanonlägenheten, iallafall utifrån, haha. Sen vet vi ju inte hur den ser ut innuti. Vi får reda på köplatser på båda lägenheterna på tisdag. 

Nyårsafton har vi inga planer för. Vi ska äta trerättersmiddag här hemma iallafall. Det blir rärcoctail till förrätt, potatisgratäng med baconlindad fylld fläskfile (feta ost och soltorkade tomater) till huduvrätt och så vit hemagjort chokladmousse med björnbär till efterrätt. Mumsigt. Ska iväg och veckohandla imorgon så handlar nyårsmaten då med. Ska försöka slänga ut recept på maten med :)

Har tvättstuga i eftermiddag, välbehövligt efter denna magsjuka och fulla tvättkorg, överfull. 
Ska leka lite med Liam nu medans Linus sover. Blir väl bara hemma resten av eftermiddagen. 

Ha en trevlig dag!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av - sandra tofält:

4:an är kanon och balkongen ligger ju bra den med ;) då blir vi grannar isf. Ni kommer bo ovanför oss om ni tar den :)

Kommentera inlägget här :